محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک

ساخت وبلاگ

قفل‌های هوشمند چقدر ایمن هستند؟

 

در قرن 21 میلادی قفل‌های هوشمند وارد جریان کار کنترل ایمنی و درب ورودی خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و اداری شده‌اند. اتوماسیون و هوش مصنوعی حالا بخشی از این بازار شده و ما با اسمارت لاک و انواع آن مواجه هستیم. محصولی که اساساً قرار نیست مثل سابق درب را با انداختن یک کلید و چرخاندن برای ما باز کند. اگر این تکنولوژی گزینه خوبی است پس چرا پرکاربردترین درب خانه خود یعنی همان درب ورودی را هوشمند نکنیم؟

قفل های هوشمند داغ ترین پلت فرم و فناوری امنیتی موجود در بازار در حال حاضر هستند. استفاده از آنها آسان است و می توانند نقش مهمی در افزایش سطح امنیت خانه شما داشته باشند، اما اجازه دهید تبلیغات و تمامی مزیت‌هایی که فروشندگان در خصوص محصولات این‌چنینی مدام بیان می‌کنند را کنار بگذاریم و واقعاً به بررسی تخصصی این که آیا می‌تواند گزینه خوبی برای ورودی ساختمان‌ها باشد بپردازیم. آیا واقعاً قفل هوشمند ایمن است؟  آیا قفل دیجیتال در خانه قابل هک شدن است؟ آیا مستعد آسیب یا سرقت هستند؟

 

قفل هوشمند چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

قفل دیجیتال قفلی هوشمند است که جهت بالا بردن امنیت فضای داخلی منازل و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این قفل‌ها قابلیت‌های زیادی دارند که افزایش امنیت تنها یکی از آن‌هاست. قابلیت کنترل از راه دور درب، کاربری و نصب راحت، قفل کودک، اتصال به بلوتوث و تلفن همراه هوشمند، طراحی زیبا و منحصر به فرد از دیگر مزایای این قفل‌هاست.

قفل های هوشمند انواع مختلفی دارند که هر کدام روش های دسترسی متفاوتی دارند. برخی از آنها با اسکن اثر انگشت شخص، برخی با کشیدن کارت روی سنسور تشخیص کارت و برخی دیگر با وارد کردن کد پین باز می شوند. انواع دیگری از قفل دیجیتال با عملکردهای مختلف وجود دارد. قفل های دیجیتالی نیز وجود دارند که روش های کنترل دسترسی متنوعی دارند و طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارند. مکانیزم این قفل ها به گونه ای است که امنیت زیادی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

قفل‌های هوشمند چقدر ایمن هستند؟

 

انواع قفل هوشمند درب ورودی

 

قفل هوشمند قابل کنترل با تلفن هوشمند: شما به راحتی با تلفن همراه هوشمند خود می‌توانید این قفل‌ها را کنترل کنید و یا به مهمانان خود دسترسی موقتی در زمان مشخص بدهید. 

 

  1. قفل هوشمند بیومتریک


    این قفل ها به یک مشخصه بیومتریک منحصر به فرد شما که معمولا اثر انگشتتان است، پاسخ می‌دهند و از طریق آن می‌توانید به قفل دسترسی پیدا کنید. 
  2. قفل هوشمند ریموت دار


    برای دسترسی به این قفل ها شما نیازمند حمل یک ریموت همراه خود هستید و زمانی‌که نزدیک آن شوید به صورت اتومات یا با فشار دادن کلید روی ریموت درب باز می‌شود.
  3. دوربین حساس به حرکت (motion controller system)


    این نوع قفل ها مجهز به دوربین حساس به حرکت هستند که از طریق آن می‌توانند اجازه دسترسی به کاربر بدهند. همچنین از دوربین این قفل می‌توان به عنوان دوربین امنیتی نیز استفاده کرد.
  4. قفل هوشمند مدل ترکیبی



    این مدل ها از ترکیبی از فناوری ها ایجاد شده اند و می توانند دسترسی کاربران را به روش های مختلف فراهم کنند. به عنوان مثال، قفل ها را می توان با اثر انگشت شخص باز کرد یا از طریق تلفن هوشمند کنترل کرد. مزیت این قفل ها این است که به شما این اطمینان را می دهد که اگر به هر دلیلی (مثل قطع اینترنت) قفل با یک روش باز نشد، می توانید به راحتی با روش دیگری به قفل دسترسی پیدا کنید.

قفل‌های هوشمند چقدر ایمن هستند؟

 

آیا قفل‌های هوشمند قابل هک هستند؟

درست مانند یک قفل سنتی، امکان نفوذ این سیستم نیز وجود دارد. در واقع تکنولوژی‌های کامپیوتری به‌هیچ‌عنوان در مقابل نفوذ صددرصد مقاوم نیستند اما در صورت نصب صحیح و بسته به فناوری، یک قفل هوشمند حتی ممکن است نسبت به دیگر گزینه‌ها موجود باشد. بااین‌وجود چند راه برای هک کردن تمامی درب‌ها و سیستم‌های هوشمند و مبتنی بر الگوریتم وجود دارد. اولین و متداول‌ترین روشی که حتی در درب‌ها و قفل‌های سنتی  و قدیمی هم استفاده می‌شود، همان تکنیک ضربه و واردکردن نیروی فیزیکی است. سارقان می‌توانند در نقاطی که دوربین مداربسته نصب نشده است به‌راحتی این قفل‌ها را از دیوار جدا کرده و یا حتی از بین ببرند. برخی از این قفل‌ها در مقابل ضربه البته مقاوم هستند.

در کنار روش غیر دیجیتالی برای به خطر انداختن قفل هوشمند، هکرهای حیله‌گر می‌توانند از راه‌های مختلفی به خانه شما دسترسی پیدا کنند. از حدس زدن رمز عبور تا یافتن رمزهای عبور با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که در هر ثانیه بیش از چند هزار کد را به‌صورت رندوم روی قفل امتحان می‌کنند. ارسال داده‌های تصادفی، استفاده از کنترلرهای هوشمند یا رله‌ها نیز روش‌های دیگری است که سبب می‌شود دستگاه یک خطای ناشناخته دریافت کرده و در نهایت قفل را باز کند.

 

آیا قفل های دیجیتالی امنیت کافی دارند؟

تامین امنیت هر مکانی از اهدافی است که باید در اولویت قرار داد، بخصوص اگر مکان مورد نظر مجهز به هیچ سیستم امنیتی نباشد. این محصولات با داشتن ویژگی هایی چون جنس بدنه محکم، آلیاژهای مقاوم برای ساخت و سیستم های ضد سرقت و آلارم و هشدار امنیت کافی را برای شما فراهم میکنند.

علاوه بر این، این قفل ها می توانند عملکردهای جداگانه ای داشته باشند و به طور مستقل از نرم افزار تلفن همراه کار کنند یا می توانند به سیستم واحد خانه هوشمند متصل شوند و از طریق یک نرم افزار تلفن همراه، سایر قسمت های خانه را کنترل کنند.

امروزه قفل‌های هوشمند یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارها در زمینه هوشمند هستند که به دلیل کارکردها و مزایای بی‌شمارشان عمیقاً در دل مردم ریشه دوانده است.

اما متخصصان با ارائه راهکار های افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت و برای داشتن ایمنی بیشتر در کنار این محصولات از تجهیزات دیگری مانند دستگیره دیجیتال، درب ضد سرقت، چشمی دیجیتال و دوربین مدار بسته نیز استفاده کنید.

قفل‌های هوشمند چقدر ایمن هستند؟

 

ویژگی‌های قفل هوشمند باکیفیت

 

یکی از عمده‌ترین مثال‌هایی که می‌توان در این مورد زد، استفاده از حالت تأیید دومرحله‌ای است. در بسیاری از موارد شما می‌توانید یک پین کد یا رمز عبور ثانویه هم برای قفل‌های هوشمند تعریف کنید. حتی این امکان وجود دارد که به سراغ روش‌های مختلف احراز هویت مانند سنسور اثر انگشت و … بروید. در برخی از دستگاه‌ها قابلیت‌های کنترل و ایمنی با هم ترکیب شده است. استفاده از رمزهای عبور پیشرفته‌تر، طولانی‌تر و عموماً بیش از 8 کاراکتر و تحت رمزگذاری 128 بیتی AES نیز موضوع مهمی است که سبب می‌شود که کلیت و کیفیت کارکرد قفل‌های هوشمند بهتر شود.

برای سازگاری بیشتر، مطمئن شوید که دستگاه های شما به طور منظم به روز می شوند و این محصولات پشتیبانی و خدمات پس از فروش را از سازنده دریافت می کنند. برخی از شرکت ها فقط محصولاتی را تولید کرده و بدون به روز رسانی به بازار عرضه می کنند. در صورت وجود هر گونه نقص، چاره ای جز پذیرش وضعیت یا تعویض قفل نخواهید داشت.

 

آیا باید قفل هوشمند خریداری کنیم؟

 

داشتن یک قفل هوشمند به شما امکانات و مزیت‌های بسیاری می‌دهد. اگر شما فردی هستید که فناوری و راحتی استفاده از آن شما را شگفت زده می‌کند خرید این قفل ها برایتان مفید به نظر می‌رسد. دستگیره های هوشمند می‌توانند اجازه دسترسی به شما را حتی وقتی بیرون از شهر هستید، فراهم کند. 

البته در نظر داشته باشید که هر فناوری بی‌سیمی قابلیت هک شدن را دارد. قبل از خرید حتما امنیت قفل و پروتکل‌های امنیتی قفل درب هوشمند را چک کنید و از آن مطمئن شوید. همچنین بهتر است در صورتی که می‌خواهید چند وقتی را دور از منزل باشید، از یک قفل مطمئن کلیدی نیز به عنوان مکمل قفل الکترونیکی هوشمند خود استفاده کنید. 

محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک...
ما را در سایت محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : lolayaragh lolayaragh بازدید : 7 تاريخ : شنبه 9 تير 1403 ساعت: 3:37

باتری مناسب برای قفل دیجیتال

برای انتخاب باتری مناسب برای قفل دیجیتال، ابتدا باید مدل و نوع قفل دیجیتال خود را شناسایی کنید. بعد از آن، به مستندات تولید کننده یا دستورالعمل های مرتبط با قفل مراجعه کنید تا اطلاعات مربوط به نوع باتری مورد نیاز را بیابید.

بیشتر قفل‌های دیجیتال از باتری‌های قلیایی (مانند باتری‌های قلیایی AA یا AAA) یا باتری‌های لیتیومی (مانند باتری‌های CR2032) استفاده می‌کنند. اندازه و نوع باتری به معماری و توان مصرفی قفل دیجیتال شما بستگی دارد.

هنگامی که نوع باتری را تشخیص داده‌اید، می‌توانید باتری مناسب را از یک فروشگاه محلی یا آنلاین خریداری کنید. همچنین، توصیه می‌شود همیشه یک باتری اضافی در دسترس داشته باشید تا در صورت خرابی یا تمام شدن باتری قفل دیجیتال، بتوانید به سرعت آن را تعویض کنید.

 

از چه نوع باتری نباید استفاده کرد؟

تلاش داشته باشید تا از باتری‌های سنگین استفاده نکنید، انواع نوع کربن و روی مثالی از این نوع هستند و توصیه نمی‌شوند؛ چون انرژی آن‌ها ۳ تا ۴ برابر سریع‌تر از باتری‌های قلیایی تمام می‌شود و همچنین قابل شارژ نیستند.

استفاده از باتری‌های قابل شارژ ایده جذابی به‌نظر می‌رسد اما ما توصیه می‌کنیم که برای قفل دیجیتال از این نوع باتری استفاده نکنید. شما برای قفل دیجیتال به باتری‌های لیتیومی گران قیمت احتیاجی ندارید؛ چون قفل‌های دیجیتال دستگاه تخلیه با جریان بالا مانند یک بازی ویدیویی قابل حمل،MP3 ،iPod ، دوربین‌های دیجیتال، اسباب بازی‌های کنترل رادیویی و سایر نیستند.

درواقع این دسته از گجت‌ها از جریانی مدوام و با بار پایین از باتری استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیاز نخواهید داشت که آن‌ها را زود شارژ کنید.

بهترین باتری مناسب برای قفل دیجیتال

طول عمر باتری قفل دیجیتال چقدر است؟


اصولا باتری‌های قفل دیجیتال نسبت به میزان استفاده، باز و بسته شدن درب و مدت زمان اتصال قفل به شبکه اینترنت خانگی یا سیستم بلوتوث، از ۶ تا ۱۰ ماه دوام خواهند آورد.

البته لازم به ذکر است که مدت‌زمان عمر باتری قفل دیجیتال ساختمان شما، به کیفیت و برند آن هم بستگی زیادی خواهد داشت. به‌همین دلیل خوب است که باتری را از میان برندهای مطمئن و باکیفیت انتخاب کنید.

 

انواع باتری مناسب برای قفل دیجیتال

باتری‌های مناسب برای قفل‌های دیجیتال معمولاً باتری‌های قلیایی یا باتری‌های لیتیومی با اندازه‌ها و ولتاژهای مختلف می‌توانند باشند. در ادامه، شش مورد از انواع باتری‌های مناسب برای قفل‌های دیجیتال را معرفی می‌کنم:

 

  1. باتری قلیایی AA: باتری‌های قلیایی AA با ولتاژ 1.5 ولت برای بسیاری از قفل‌های دیجیتال مناسب هستند. آنها در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و در دسترس و پراکنده هستند.
  2. باتری قلیایی AAA: باتری‌های قلیایی AAA با ولتاژ 1.5 ولت نیز برای برخی از قفل‌های دیجیتال مناسب هستند. آنها اندازه‌ی کوچکتری دارند و در دستگاه‌هایی که از فضای محدودی برخوردارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. باتری لیتیومی CR123A: این باتری‌ها همچنین با ولتاژ 3 ولت می‌آیند و برای دستگاه‌هایی با نیاز به انرژی بالا مناسب هستند. غالباً در دستگاه‌های امنیتی و قفل‌های دیجیتال پیچیده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. باتری لیتیومی CR2032: باتری‌های لیتیومی با ولتاژ 3 ولت برای قفل‌های دیجیتالی که از انرژی بیشتری نیاز دارند، مناسب هستند. معمولاً در دستگاه‌هایی با کارایی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. باتری قلیایی C: باتری‌های قلیایی C با ولتاژ 1.5 ولت معمولاً در قفل‌های دیجیتالی بزرگتر و با طراحی‌های خاص استفاده می‌شوند.
  6. باتری قلیایی D: باتری‌های قلیایی D با ولتاژ 1.5 ولت نیز در دستگاه‌هایی با فضای بزرگ و نیاز به انرژی زیاد استفاده می‌شوند و در برخی قفل‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توصیه می‌شود که قبل از تعویض باتری قفل دیجیتال، دستگاه و مستندات تولید کننده را بررسی کنید تا نوع و ولتاژ باتری‌های مناسب را برای قفل خود تایید کنید.

بهترین باتری مناسب برای قفل دیجیتال

۶ نکته برای نگهداری باتری در قفل‌های دیجیتال

 

  1. فقط از باتری‌های قلیایی AA انرژی دهنده استفاده کنید.
  2. از باتری‌های سنگین استفاده نکنید.
  3. از باتری قابل شارژ استفاده نکنید. باتری معمولی برای قفل کافیست.
  4. برای جلوگیری از نشتی، هر ۶ ماه باتری را چک کنید.
  5. باتری‌های قدیمی و باتری‌های جدید را کنار هم قرار ندهید.
  6. در صورت امکان، هر ۸ تا ۱۰ ماه همه باتری‌ها را عوض کنید.

 

کلام آخر
وقتی از باتری قفل دیجیتال صحبت می‌شود، بدون شک باتری‌های AA محصولاتی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این وجود نیازهای کاربران متفاوت است. در حالی که بیشتر قفل‌های هوشمند به ۴ باتری قلمی‌ نیاز دارند، بعضی دیگر هم با باتری‌های قلمی کار می‌کنند.

محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک...
ما را در سایت محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : lolayaragh lolayaragh بازدید : 14 تاريخ : سه شنبه 29 خرداد 1403 ساعت: 23:54

تاریخچه قفل

تاریخچه قفل و کلید به بیش از ۶۰۰۰ سال پیش برمیگردد که مورد استفاده قرار گرفته می‌شدند و یک نمونه اولیه آن‌ها در خرابه‌های نینوا، پایتخت آشور باستان کشف شده بوده است. قفل‌ها از این دست به قفل‌های مصری تبدیل شدند که شامل یک پیچ و مهره، ضمیمه در و کلید بوده است. قفل‌ها و کلید‌ها در اشکال متفاوت در قرون مختلف دستخوش تغییراتی شده است.

از کلیدهای چوبی و سنگی گرفته تا کلیدهای فلزی که در طول قرن ها ساخته شده اند. قفل ها و کلیدها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. امروزه روی درهای ورودی، گاوصندوق و اتومبیل ها قفل وجود دارد و تقریباً همه افراد مجموعه ای از کلیدها برای محافظت از اموال و خانه خود دارند.


قفل‌های اولیه و قدیمی‌ترین قفل

قفل یونانی و کلید آهنی
یونانی‌ها یکی از اولین کسانی بودند که مدل‌های اولیه قفل را طراحی کردند. در این طراحی یک نوع مغزی خاص وجود داشت. برای پیچاندن این مغزی و به‌طبع باز کردن درب، به نوعی کلید آهنی نیاز بود. کلید این قفل‌ها که در اکثر مواقع دارای یک قسمت چوبی بود، باعث چرخیدن مغزی و باز شدن درب می‌شد. همچنین شکل این کلید به شکل هلالی یا داسی شکل بود. در نتیجه با در نظر گرفتن ساختار و شکل کلی کلید و قفل می‌توان گفت که امنیت بسیاری کمی را ایجاد می‌کردند.


قفل‌های فلزی

در اواسط هزاره اول قبل از میلاد، با توسعه فناوری توسط رومی ها و یونانی ها، قفل ها شروع به پیشرفت کردند. قفل های ساخته شده توسط یونانی ها ساده و ناامن بودند، اما آنها الهام بخش نوآوران رومی بودند که به زودی قفل های ساخته شده توسط یونانی ها و مصری ها را با استفاده از فلز به عنوان ماده اولیه ساختند. رومی ها با استفاده از قفل های آهنی نه تنها می توانستند از وسایل خود در برابر حملات خشونت آمیز محافظت کنند، بلکه برای اولین بار توانستند از کلیدهای کوچک استفاده کنند و حتی آنها را در جیب خود حمل کنند. نسل اول کلیدهای امروزی که با چرخاندن داخل قفل، قفل ها را باز می کنند، به این ترتیب ساخته شدند.

قفل مصری و قفل چوبی
یکی دیگر از مدل‌های قفل قدیمی، قفل‌های پین دار یا دندانه‌ای هستند که منشأ استفاده فراوان آن‌ها مصر بوده است. در این نمونه‌های قدیمی پیچ داخلی، کلید و حتی پین داخل قفل از جنس چوبی ساخته شده بودند. کلید آن دارای چند دندانه بود و می‌توان شکل آن را به یک مسواک یا شانه دندانه‌دار تشبیه کرد. دندانه‌های روی کلید باعث بالا رفتن پین قفل می‌شد و به‌طبع قفل درب هم باز می‌شد. در ضمن این نمونه‌ها علاوه بر مصر در ژاپن و نروژ هم مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

قفل مگنتی
قفل مغناطیسی از انواع قفل های برقی است که عملیات جذب و اتصال توسط آهن ربا اجرا می شود.

زمانیکه برق داخل قفل اعمال می شود خاصیت ربایش فعال می شود و در غیر این صورت از کار می افتد. البته در بسیاری از موارد مثل کابینت ها از قفل های مگنتی بدون برق استفاده می شود.


قفل آلمانی و پیشرفت در طراحی
در قرون وسطی طراحی و تولید قفل پیشرفت بسیاری کرد و در تاریخچه قفل تأثیر بسیاری گذاشت. فلز کاران آلمانی قفل‌های فلزی خاصی را تولید کردند و حتی در طراحی ظاهری و زیبایی کلید توجه بسیاری به خرج دادند. همچنین اجزای داخلی قفل به خوبی با یکدیگر هماهنگی داشتند، البته در آن زمان ساختار محصول به منظور دسترسی به امنیت مطلوب نیازمند درجه کیفی بالایی بود. در نتیجه به طور کلی از مکانیسم مناسبی برای ایمنی برخوردار نبود.

قفل کتابی

قفل کتابی به دلیل ساختاری که دارد مستقیماً روی درب و ... نصب نمی شود اما می توان از آن به عنوان ابزار کمکی استفاده کرد.

علت اینکه باز کردن قفل کتابی دشوار تر از قفل سوئیچی است کوچک بودن پین های آن می باشد در زمان خرید قفل کتابی به جنس کلید ها ضخامت میله و مقاومت قفل کتابی باید توجه کنید.

ساختار قفل کتابی
ساختار قفل کتابی به طور کلی از قطعات متعدد تشکیل شده است که با دقت و حساسیت زیادی ساخته می ‌شوند. این قطعات اصلی عبارتند از:

  • سیخ: قسمتی که وظیفه ورود به داخل قفل و باز کردن آن را بر عهده دارد.
  • زبانه: بخشی که با مکانیزم قفل تعامل دارد و نقش اصلی در حرکت قفل و باز و بسته شدن آن را دارد.
  • چرخهای گردان: قسمتی که تعدادی چرخ دارد و هر چرخ با یک شماره خاص نظیر دارد. ترتیب درست شماره ‌ها باعث باز شدن قفل می ‌شود.
  • مهره‌ ها: قطعات کوچکی که به تعداد چرخ‌ ها وارد می‌ شوند و در ترتیب صحیح تشکیل یک الگو می‌ دهند.


قفل ضامن‌دار

قفل های ضامن دار از دیگر مدل های قدیمی قفل هستند که دارای برجستگی یا شیارهای خاصی در قسمت سوراخ کلید قفل هستند. این نمونه ها با گذشت زمان بسیار بهبود یافته اند و در واقع می توان آنها را ایده اصلی پشت بسیاری از قفل های امروزی دانست. امروزه حتی بسیاری از مدل های پیشرفته قفل برقی برای مصارفی مانند درب حیاط استفاده می شود.

تاریخچه قفل

قفل دکمه ای
این قفل از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است که با وارد کردن اعداد قفل باز می شود.

قفل شب بند
بر روی درب های شیشه ای این قفل نصب می شود و عمدتا بین شکاف ها قرار می گیرند.

قفل درب آهنی
عمدتا قفل هایی که بر روی درهای آهنی نصب می شوند از این نوع هستند. قطر این نوع قفل ها باید متناسب با درهای آهنی باشد. از جمله این قفل ها می توان به قفل حیاطی اشاره نمود.

قفل آلمانی و پیشرفت در طراحی
در قرون وسطی طراحی و تولید قفل پیشرفت بسیاری کرد و در تاریخچه قفل تأثیر بسیاری گذاشت. فلز کاران آلمانی قفل‌های فلزی خاصی را تولید کردند و حتی در طراحی ظاهری و زیبایی کلید توجه بسیاری به خرج دادند. همچنین اجزای داخلی قفل به خوبی با یکدیگر هماهنگی داشتند، البته در آن زمان ساختار محصول به منظور دسترسی به امنیت مطلوب نیازمند درجه کیفی بالایی بود. در نتیجه به طور کلی از مکانیسم مناسبی برای ایمنی برخوردار نبود.

در نهایت این موارد شامل مهمترین نمونه‌ها و مثال‌ها از قفل‌های قدیمی هستند. می‌توان گفت پس از این دوره طراحی و تاریخچه قفل با پیشرفت مواجه شد و نمونه‌های بیشتری رواج یافتند.

محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک...
ما را در سایت محصولات لولا انواع لولا مخفی، لولا پیووت، لولا هیدرولیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : lolayaragh lolayaragh بازدید : 23 تاريخ : شنبه 15 ارديبهشت 1403 ساعت: 19:11